Elektronische post: alleen via eHealthBox

Elektronische post van de Chirec-ziekenhuisgroep (beeldonderzoeken, klinische biologie, ontslagverslagen, enz.) voor voorschrijvende en behandelende artsen wordt vanaf nu alleen nog verstuurd via eHealthBox.

Zorgverleners die nog boodschappen ontvangen via Medimail (MediBridge) moeten een andere oplossing kiezen en gebruik maken van eHealthBox.  Alle erkende softwarepakketten moeten kunnen werken met de  beveiligde elektronische brievenbus.

Om gebruik te kunnen maken van eHealthBox hebt u een certificaat nodig dat u kunt bekomen via het eHealth platform.

Artsen die nog geen elektronische verslagen van de Chirec Ziekenhuisgroep ontvangen, kunnen contact nemen met de helpdesk (helpdesk@chirec.be) en de volgende informatie doorgeven:

  • Naam en voornaam;
  • Riziv-nummer;
  • Formaat (HealthOne of Medidoc);
  • Het adres of de adressen van de consultatie(s).

Het is helaas niet mogelijk om via de helpdesk te antwoorden op individuele aanvragen van de resultaten voor een bepaalde patiënt. In dat geval kunt u best contact opnemen met de auteur van het document, of de dienst, als het om beeldonderzoeken of klinische biologie gaat. Voor artsen die niet geïnformatiseerd zijn, is er nog altijd een papieren versie.

> Terug naar de newsletter Chirec Pro Nr 21